Czy domowy masaż antycellulitowy jest skuteczny?

  • Home
  • Czy domowy masaż antycellulitowy jest skuteczny?

Z problemem cellulitu boryka się spora grupa kobiet w różnym wieku – od dziewcząt będących w okresie dojrzewania lub zaraz po jego zakończeniu, aż po Panie będące w okresie przekwitania (tzw. menopauzalnym). Zdecydowana większość z nich sięga po różne sposoby walki z cellulitem. Jednym z nich jest domowy masaż antycellulitowy. Na czym polega i czy rzeczywiście pomaga w redukcji skórki pomarańczowej? Odpowiedzi na to i wiele innych pytań dotyczących masażu antycellulitowego w dzisiejszym artykule.

masaż antycellulitowy

Cellulit – co się dzieje, kiedy Twój organizm produkuje za dużo estrogenu?

Nadmiar estrogenu w organizmie prowadzi do nieprawidłowego rozmieszczenia tkanki tłuszczowej, w wyniku czego na różnych częściach ciała – najczęściej są to uda i pośladki, ale również piersi i brzuch – powstają widoczne guzki i zgrubienia, które mogą sprawiać ból i powodować dyskomfort.

Estrogen to nie jedyny powód powstawania cellulitu. Okazuje się, że na powstawanie cellulitu mają również wpływ nawyki i zachowania, które możemy świadomie kontrolować, tym samym ograniczając prawdopodobieństwo jego wystąpienia. Są to:

  • Nieprawidłowe nawyki żywieniowe, a więc dieta złożona ze słodkich przekąsek oraz wysoko przetworzonej żywności.
  • Brak wysiłku fizycznego, a więc siedząca lub stojąca praca, której nie towarzyszą żadne formy aktywności fizycznej po godzinach.
  • Złe nawyki odzieżowe, a więc buty na wysokich obcasach oraz obcisłe ubrania. Te drugie zaburzają krążenie, co przyczynia się do nieprawidłowego rozmieszczenia tkanki tłuszczowej pod skórą.

Powszechnie uznaje się, że cellulit jest wyłącznie defektem urodowym i nie stanowi zagrożenia dla zdrowia, w konsekwencji czego nie jest to „schorzenie” poddawane regularnemu leczeniu. Skuteczną redukcją cellulitu zajmuje się medycyna estetyczna.

Domowy a profesjonalny – wszystko o masażu antycellulitowym

Prawidłowo wykonany masaż antycellulitowy ma niewiele wspólnego z relaksem. Jego podstawowym zadaniem jest rozluźnienie zastanej tkanki tłuszczowej, co ułatwi jej spalanie i przyczyni się do widocznej redukcji zgrubień i guzków. Jako taki masaż antycellulitowy masażu polega na uciskaniu, oklepywaniu, rolowaniu i szczypaniu ciała i jest wykonywany miejscowo. Dlatego też masaże antycellulitowe można podzielić na:

  • masaż brzucha,
  • masaż nóg (na ogół obejmujący uda),
  • masaż pośladków.

Ze względu na wykorzystywane techniki profesjonalny masaż wyszczuplający (bo tak często mówi się o masażu antycellulitowym) nie powinien być wykonywany „na sucho”. Brak odpowiedniego natłuszczenia skóry przed oraz w trakcie masażu może prowadzić nie tylko do dyskomfortu podczas zabiegu, ale również do po-zabiegowych podrażnień i mikro-urazów skóry w masowanym miejscu.

Domowy masaż antycellulitowy

Choć profesjonalnego masażu wyszczuplającego nie wykonamy w domowych pieleszach, istnieje szereg domowych sposobów, po które możemy sięgać, żeby stymulować rozluźnianie tkanki tłuszczowej oraz jej spalanie.

  • Rytuały kąpielowe

To, co można by nazwać domowym masażem na cellulit to cała gama rytuałów kąpielowych, które możemy bez szkody dla naszego organizmu wykonywać codziennie. Wymienić tutaj należy m.in.:

  • naprzemienne branie ciepłych i zimnych pryszniców, co poprawia krążenie i pomaga zredukować obrzęk w miejscu występowania cellulitu,
  • stosowanie szorstkich rękawic kąpielowych lub gumowych myjek z wypustkami, które masują ciało podczas kąpieli prowadząc do mechanicznego rozbicia tkanki tłuszczowej oraz poprawy krążenia krwi,
  • stosowanie antycellulitowych żeli pod prysznic i balsamów do ciała, które stymulując produkcję kolagenu i poprawiając kondycję skóry również wpływają na wizualną redukcje skórki pomarańczowej.
  • Aktywność fizyczna

Wszyscy dobrze wiemy, że siedząca i stojąca praca sprzyja powstawaniu żylaków, gdyż powoduje zaburzenie krążenia. Mało kto wie o tym, że zaburzenie krążenia dotyczy również malutkich naczyń krwionośnych, w konsekwencji czego sprzyja powstawaniu cellulitu. Aktywność fizyczna w postaci spacerów, biegania, pływania czy jazdy na rowerze nie tylko poprawia krążenie, ale również sprzyja spalaniu nagromadzonej tkanki tłuszczowej. W połączeniu z działaniami zmierzającymi do rozluźnienia guzków cellulitowych aktywność fizyczna pozwala na znaczącą redukcję cellulitu.

  • Nawodnienie

Problem cellulitu to także problem niewystarczającego nawadniania organizmu. Paradoksalnie, im mniej wody pijemy, tym więcej gromadzi się jej w naszym organizmie, to może prowadzić do wystąpienia tzw. cellulitu wodnego. Poprzez odpowiednie nawodnienie organizmu również walczymy z cellulitem. Osoba dorosła w dniu nietreningowym powinna spożyć do 1,5 do 2 litrów wody, najlepiej mineralnej niegazowanej. Ilość ta zwiększa się odpowiednio o koleje ok. 1,5 litra w dni treningowe. Oczywiście na zwiększenie ilości przyjmowanych płynów wpływa również temperatura powietrza, warunki w miejscu pracy, dieta sprzyjająca zatrzymywaniu wody w organizmie. Panie borykające się z cellulitem wodnym powinny również ograniczyć ilość soli w diecie.

Czy domowe sposoby na cellulit są skuteczne?

Wymienione powyżej domowe sposoby walki z cellulitem należy traktować jako uzupełnienie profesjonalnych zabiegów antycellulitowych dostępnych w dobrych gabinetach medycyny naturalnej. Nie tylko pomagają przyspieszyć walkę z cellulitem, ale również zapobiegają jego nawrotom – jeśli oczywiście jesteśmy konsekwentne i wprowadzone zmiany stały się naszym nowym, zdrowym stylem życia.